Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
شارژ ایرانسل شارژ همراه اول شارژ تالیا وبلاگ شیمی - زندگی - سلامت wellcome to my weblog
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/2/12
9:8 عصر

تحقیقات جدید حجامت در آلمان

بدست عمران دهقان در دسته

سیر تاریخی و علمی حجامت در تمدن بشری(2)

 

طی سال های اخیر و به دنبال تجدید حیات حجامت به عنوان یک شیوه ی درمانی، پزشکان و متخصصان متعددی درمورد آن تحقیق و اظهار نظر کرده اند که در این جا تنها دو مورد به عنوان نمونه ذکر می شود :

 

نقش حجامت در درمان عوارض جانبازان شیمیایی

آقای دکتر کدیور فوق تخصص در جراحی قلب و عروق می گوید :

"خود من موقع جنگ ایران و عراق در سال 1363 در مجروحین عزیز شیمیایی شده با گاز خردل و ادم حاد ریوی و تورم شدید نسوج اندام مختلف، عمل حجامت را توام با انداختن زالو به اندام های مبتلا به کار بردم و نتیجه موفقیت آمیز بود.

در جنگ ویتنام نیز عمل حجامت در مجروحین و مبتلایان به ادم حاد ریوی حاصل از  DIOXINS (عامل نارنجی ) نجات بخش بوده است."

چگونه می توان شیوه ی درمانی حجامت را به دلیل اینکه متعلق به دوران قرون وسطی است، نادیده گرفت و از کاربرد آن صرف نظر کرد؟ در صورتی که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون ایجاد عوارض جانبی و هزینه ی گران و وقت گیر باعث بهبود بیماری در یک مرحله شود.

 

تحقیقات جدید حجامت در آلمان

یوهان آبل (JOHANN ABELE ) پزشک آلمانی در کتاب خود با عنوان " حجامت شیوه ی درمان آزمون شده " که در سال 1997 چاپ شده، در مورد حجامت می گوید:

"من اعتقاد راسخ دارم که نه تنها امروز بلکه برای همیشه،‌ امر حجامت را در درمان بیماری ها نباید نادیده گرفت. حجامت پدیده ای است که در خود تنظیمی کردن عملکرد بدن انسان دخالت دارد. امری که هرگز با روش های دیگر نمی توان آن را جایگزین کرد... مطالعات ما نشان می دهد که در آلمان می توان 75 درصد بیماری ها را با شیوه های درمان طبیعی از جمله حجامت مداوا کرد. "

وی در کتاب خود از بیمارانی نام می برد که تنها با یک بار حجامت بیماری چندین ساله شان بهبود یافته است و می افزاید:

" جان کلام اینکه چگونه می توان شیوه ی درمانی حجامت را به دلیل اینکه متعلق به دوران قرون وسطی است، نادیده گرفت و از کاربرد آن صرف نظر کرد؟ در صورتی که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون ایجاد عوارض جانبی و هزینه ی گران و وقت گیر باعث بهبود بیماری در یک مرحله شود."

وی ضمن مقایسه حجامت با سایر روش های درمانی اظهار می دارد :

" پزشکی که با اثرات و کاربرد بادکش و حجامت در درمان بیماری های گوناگون آشناست، در برخورد با هر نوع بیماری بدون تردید،‌ ابتدا در اندیشه ی انجام حجامت است و بعد درمان های دیگر، زیرا در شرایط امروزی و با تعدد مراجعات، عملا ثابت شده که بادکش و حجامت آسان ترین و سریع ترین روش درمان است. "

یوهان آبل در کتاب خود به بررسی و تحقیق در مورد اثرات حجامت در مواضع مختلف بدن پرداخته است که در این قسمت بطور خلاصه به بیان برخی از نتایج تحقیقات وی می پردازیم:

 

الف ـ حجامت در ناحیه سه گوشه ی شانه:

از این ناحیه تمامی آسیب و التهابات سر را می توان معالجه نمود. همچنین حجامت در این نقطه موجب درمان التهاب حلق و عفونت لوزه می شود. حجامت در این ناحیه برای درمان EPICONDILITIS(التهاب استخوان بازو) و درد و تورم مفاصل  موثر است و موجب تسریع گردش خون در غده ی تیروئید می شود... کسانی را که دچار افسردگی بوده و خلق و خوی مساعدی ندارند، باید در این ناحیه تحت ماساژ و بادکش قرار داد.

فردی که به مدت 4 هفته دچار TONSILITIS (التهاب لوزه) و اکستراسیستول* بود و حتی با مصرف آنتی بیوتیک های زیاد بهبود نیافته بود ، یک روز بعد از حجامت در ناحیه ی سه گوشه ی شانه، به آرامش و بهبودی قلب خود دست یافت و یک هفته پس از آن ، عفونت وی برطرف شد.

 

ب ـ ناحیه ی صفرا و کبد:

حجامت در این ناحیه عبور صفرا در مسیر خود را تسهیل می کند و در مورد سندرم POST CHOLECYSTECTOMY (برداشتن کیسه ی صفرا ) سریعا موجب بهبودی می شود که کمتر روش درمانی از این نظر با حجامت قابل مقایسه است. حجامت دراین ناحیه هم چنین اثرات درمانی بر آب مروارید و سینوزیت مزمن  دارد.

 

ج ـ ناحیه ی ریه :

حجامت در این ناحیه موجب تسهیل گردش خون ریوی و آسان شدن عملکرد قلب شده و در مواردی مثل برونشیت، آسم و نیز عفونت ریه موثر است. کسانی که دچار عفونت های ریه هستند، با حجامت مداوا می شوند . تجربیات BOCHMANN-HUFELAND حاکی از موثر بودن حجامت در مبتلایان به پنومونی(ذات الریه) با تب بالا می باشد.

 

د ـ ناحیه ی کلیه و مثانه :

بعد از حجامت ناحیه ی صفرا، مهم ترین نقطه برای پاکیزه کردن بدن از مایعات مضر ، این ناحیه است. حجامت در این ناحیه انسداد در لوله های گلومرولار را برطرف می سازد و در نتیجه بیماری های کلیه  و بسیاری از بیماری های مرتبط با عملکرد کلیه ها درمان می شوند. برخی دیگر از اثرات درمانی حجامت در این ناحیه عبارتند از : اکلامپسی، آسم  و داغ شدن بدن هنگام یائسگی.

 

ه ـ ناحیه ی لگن خاصره کوچک و تخمدان ها :

برخی از اثرات حجامت در این ناحیه عبارتند از : تنظیم سیستم مثانه و کیسه ی صفرا ، تقویت جریان خون در لگن کوچک و تقویت غدد جنسی ، بهبود  آرتروز  کمر و‌ باسن و زانو ،‌ درمان ناراحتی های دوران یائسگی  ، فشار خون بالا ، دیسمنوره  (قائدگی دردناک) و آمنوره(قطع شدن خون حیض)، بیماری های پروستات  ، هموروئید .

 

و ـ ناحیه ی کنترل فشار خون بالا:

حجامت در این نقطه برای رفع درد کمر و فشار خون بالا مطلوب است. معمولا فشار خون بین 30-10 میلی متر جیوه کاهش می یابد و برای ماه ها بدون تغییر می ماند. لذا داروی مصرفی بیمار را می توان کم کرد. هم چنین با انجام حجامت در این ناحیه معمولاً سرگیجه ، وزوز گوش  و مشاهده ی اجسام فنری در جلوی چشم رفع می شوند.

دکتر یوهان آبل در کتاب خود هم چنین به بیان و توضیح موارد متعددی از بیمارانی که با حجامت درمان شده اند پرداخته که توضیح همه ی آنها در این جا میسر نمی باشد و علاقمندان می توانند به ترجمه ی این کتاب مراجعه کنند.

پی نوشت :

*اکستراسیستول: ضربه ی زودرس در ریتم بطن یا دهلیز قلب که ارتباطی با ریتم معمولی آن ندارد و به علت پیدایش تحریک در بعضی از قسمت های قلب در خارج از گره های آن تولید می شود.

دکتر رضا منتظر- عضو هیئت علمی موسسه ی تحقیقات حجامت ایران


92/2/11
12:16 عصر

دانلود سؤالات شیمی دبیرستان اول، دوم، سوم و پیش دانشگاهی

بدست عمران دهقان در دسته

برای دانلود سؤالات شیمی دبیرستان لطفا کلیک کنید:

 دانلود سؤالات شیمی دبیرستان

 


 


92/2/8
12:36 عصر

چگونه از بدن سمزدایی کنیم؟

بدست عمران دهقان در دسته

به بدن خود اجازه دهید تا با برنامه سم‌زدایی مناسب، فعالیت و عملکردی سالم را آغاز نماید.

سم‌زدایی

 

برنامه‌های فرایند سم زدایی، واقعاً به پاک کردن کبد، کلیه‌ها، پوست و روده‌ها کمک می‌کنند.

بسیاری از مردم دریافته‌اند که فرایند سم‌زدایی، علائم نفخ، سوءهاضمه، انواع آلرژی، مشکلات سینوسی و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر را محو کرده و از بین می‌برد.

البته یک فایده دیگر نیز دارد و آن کنترل وزن طبیعی، همراه با افزایش انرژی، بهبود وضعیت عاطفی - روحی و احساس تازه‌ای از خود آگاهی و خویشتن‌داری است.

برای آنکه مطمئن شوید فرایند سم‌زدایی بدنتان، در مسیر مطمئن و بی‌خطری حرکت می‌کند، به این مقاله توجه نمایید.

 

مشکل را تشخیص دهید

با توجه به این حقیقت که محیط زیست و غذاهای ما به طور فزاینده‌ای با آلاینده‌ها و مواد شیمیایی اشباع شده است، مکانیسم‌های بدن برای حذف و از بین بردن مواد سمّی، ممکن است به وسیله سیل مواد شیمیایی به چالش کشیده شوند.

موادی مانند بیسفنول A یا BPA، (یک ماده شیمیایی که در تولید بسیاری از انواع پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد)، PBT (مواد سمّی متراکم زیست شیمیایی که در تولید بسیاری از آفت‌کُش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد)، و دیگر آفت‌کُش‌های موجود در بافت انسانی، در مطالعات مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا (CDC)، هزاران نفر را برای وجود مواد آلوده کننده در بدن‌هایشان تحت آزمایش قرار داد و دریافت که باقیمانده 212 نوع مادّه سمی در بدن این افراد جا خوش کرده‌اند. علاوه بر این، انتخاب‌های بد و نامناسب غذایی، مشکلات گوارشی و استرس، بار سمّی را در بدن افزایش می‌دهند.

به شما توصیه می‌کنیم چای نعنا، چای زنجبیل، چای سبز و چای قاصدک را که بهترین نوع سم زداها هستند در برنامه روزانه خود بگنجانید

 

این گردش ثابت مواد سمّی در بدن، می‌تواند صدمات زیادی را به سیستم ایمنی تحمیل نماید؛ سیستمی که به طور شبانه روزی تلاش می‌کند تا مواد سمّی را از بدن دفع نموده و شما را سالم نگه دارد. همه اُرگان‌های حاضر در فرایند سم زدایی (روده‌ها، کبد، سیستم لنفاوی، کلیه‌ها، پوست، بافت همبند و دستگاه تنفسی) می‌توانند به سرعت، از مواد سمی انباشته شوند. با استفاده از روش درست و مناسب سم زدایی، می‌توانید از این اُرگان‌ها حفاظت کرده و به آن‌ها کمک کنید تا مواد سمّی را از بدن (بدون محروم کردن شما از مواد مغذی ضروری و مورد نیاز) دفع نمایند.

 

غذاهای ارگانیک (طبیعی) مصرف کنید

نگاهی به آنچه که می‌خورید، بیندازید. از آنجا که همیشه توصیه می‌شود از غذاهای آماده، غذاهای سرخ کرده و غذاهای فرآوری شده (کنسروی) فاصله بگیرید، کاملاً ضروری است که برای سم‌زدایی نیز به محدودیت‌ها پایبند بوده و این غذاها را مصرف نکنید. بسیاری از این مواد غذایی، حامل مواد پیچیده‌ای هستند که فرآیند هضم و گوارش غذا را برای بدن مشکل نموده و ممکن است شامل مواد سمّی باشند که ما در تلاش برای دفع آن‌ها از بدن هستیم. قبل از آنکه فرآیند سم زدایی را آغاز نمایید، به دنبال مصرف غذاها و میان وعده‌های سالم باشید و به غذاهای سالم و اُرگانیک فکر کنید. انتخاب غذاهای مناسب، نه تنها تمرینی برای برنامه سم زدایی شما محسوب می‌شود، بلکه همچنین به بدن کمک می‌کند تا با ممانعت از ایجاد مواد سمّی جدید، مواد سمّی باقیمانده در بدن را دفع نماید. بخش عمده‌ای از فرایند تولید محصولات غذایی ما، بر اساس آفت‌کُش‌ها، قارچ‌کُش‌ها و روغن‌های باغبانی حاصل از محصولات نفتی می‌باشد. بدن ما نمی‌تواند فرآیند متابولیسم را بر روی این محصولات انجام دهد، در نتیجه این مواد سمّی در سلول‌های چربی بدن ذخیره شده و بار سمّی موجود در سلول‌ها را تشدید می‌کنند.

 

انواع متنوعی از سوپ و سالاد بخورید

هنگامی که در حال اجرای برنامه سم زدایی خود هستید، حتماً ظرف غذایی را همراه خود داشته باشید تا غذاهای مورد نیاز در این دوره را بتوانید با خود به هر جایی ببرید؛ از محل کار گرفته تا مهمانی خانه دوستان. توصیه می‌شود روزی بین شش تا هشت وعده غذا بخورید، هرگز گرسنه نمانید، سوپ سبزیجات، باید بخشی از وعده‌های غذایی شما در طول این دوره باشد. همه مواد غذایی تشکیل دهنده این سوپ باید از خواص سم زدایی برخوردار باشند، اما کلم جایگاهی بالاتر از بقیه دارد. کلم منبعی غنی از ویتامین C و همچنین اسید آمینه گلوتامین می‌باشد که دارای خواص ضد التهابی است.

برای سم زدایی، نوشیدن آب خالص بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید؛ همچنین نوشیدن انواع چای‌های گیاهی، آب سبزیجات و دیگر مایعات سالم فراموش نشود. از کافئین و انواع نوشابه‌های گازدار نیز فاصله بگیرید

 

کلم همچنین حاوی 3-کربونیل می‌باشد که بر اساس تحقیقات مختلف مشخص شده است که دارای تأثیرات ضد التهابی است. جدا از تمامی موارد اشاره شده، کلم دارای خاصیت ضد سرطانی، ضد دیابتی و ضد میکروبی می‌باشد.

این ماده فوق‌العاده را می‌توان همچنین در کلم بروکسل، گل کلم، کلم بروکلی و خربزه یافت. علاوه بر خوردن سوپ، هر روز در سفره غذای خود سالاد سبزیجات بگذارید و از تمام سبزیجاتی که دوست دارید میل نمایید. استفاده از میوه‌های ارگانیک در روز نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای می‌باشد. برای میان وعده، می‌توانید از کیک‌های سالم بدون هیچ‌گونه مواد افزوده استفاده کنید. یک میان وعده فوق‌العاده دیگر، یک آووکادوی قطعه شده با دانه‌های کنجد پاشیده شده بر روی آن می‌باشد.

 

 گیاهان مفید

هزاران گیاه مختلف وجود دارد که مصرف آن‌ها، فواید بسیاری به بدن شما تقدیم خواهند کرد. این لیست ساده، گیاهانی را پیشنهاد می‌دهد که از اُرگان‌های بدن شما در این فرایند حمایت و پشتیبانی می‌کنند: خار شتر، قاصدک، رازیانه، زالزالک، زرشک و سوپ سبزیجات.

در زیر دستور پخت سوپی ارائه می‌شود که برای سم زدایی بسیار مفید می‌باشد. به خاطر داشته باشید، برای کاهش سموم زیست محیطی در غذا، بهتر است از مواد اولیه اُرگانیک استفاده کنید.

 

مواد لازم

پیاز خرد شده                     1 عدد

کلم خرد شده                    1 عدد

سیر خرد شده                   2 حبه

ساقه کرفس خرد شده       2 عدد

جعفری خرد شده              1 دسته

بامیه                                 4 عدد

برنج قهوه ای خیسانده      1 پیمانه

آب                                     2 لیتر

 

دستور پخت

تمام مواد را با همدیگر ترکیب کنید؛ سپس این مخلوط را به مدت تقریبی 45 دقیقه بر روی اجاق گاز گذاشته تا آهسته بجوشد و برای سِرو آماده شود.

 

چه مقدار مایعات باید نوشید؟

برای سم زدایی، نوشیدن آب خالص بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. روزی حداقل8 لیوان آب بنوشید؛ همچنین نوشیدن انواع چای‌های گیاهی، آب سبزیجات و دیگر مایعات سالم فراموش نشود. از کافئین و انواع نوشابه‌های گازدار نیز فاصله بگیرید.

 

بدن خود را سم زدایی کنید تا لاغر شوید

اگر می‌خواهید با سرعت مناسب و بی‌خطر لاغر شوید باید با سم زدایی تمام بدن خود را از سموم انباشته شده تمیز کنید.

بهترین راه برای این کار مصرف نوشیدنی‌هایی است که برای سم زدایی مفید است و بهترین آن چای می‌باشد. زیرا توازن بدن را حفظ می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم چای نعنا، چای زنجبیل، چای سبز و چای قاصدک را که بهترین نوع سم زداها هستند در برنامه روزانه خود بگنجانید.

نوشیدنی‌هایی که با لیمو مصرف می‌شوند هم از دیگر سم زداهای قوی هستند که سیستم کل بدن مخصوصاً دستگاه گوارش را با قدرتمندی سم زدایی می‌کنند. برای این نوع سم زدایی دو قاشق لیمو را در یک لیوان آب حل کرده و با کمی فلفل هندی 6 تا 12 بار در هر روز میل کنید.

آب آلبالو هم از دیگر سم زداها ست که با افزایش سوخت و ساز بدن منجر به لاغری هم می‌شود.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >